AhLaN WaSahLaN To My LiFe,......

WeLCoMe To My LiFe...BanYaK BenDa YanG BoLeH KoRanG BoLeH TaU TenTanG aKu ...... My ReaL LiFe.....

MATI

kalau x nmpk..sila klik lagi..kalau x nmpk lg...sila pakai mikroskop kalo tgk..



So, tajuk entry saya kali ni,
KEMATIAN


sebenarnya, entry ni terlambat sedikit..hapir seminggu terlewat...

but... tetap mau buat juga,

because for me, I think it is one of the BEST EXPERIENCED that I ever had.

So, dipendekkan cerita, masa hari khamis tu, aku terima mesej daripada seorang kaka senior
" Salam Adik, sila sebarkan kepada kawan2, malam ni ada aktiviti dekat masjid iaitu Malam Penghayatan. Sila datang awal ke Masjid, kalau boleh datang sembahyang Maghrib berjemaah"



So, dalam fikiran aku..malam penghayatan, mesti pasal parents..mau buat kami nangis...
=_="

owh ya, setiap hari selasa & khamis wajib turun masjid..sebab ada Bina Insan Guru (BIG)

So, aku pun turun masjid awal pada malam tu, hahaha....

Then, sangkaan aku tu sebenarnya 50% salah...

Memang dorang mau buat kami nangis..but bukan pasal ibubapa..

tapi malam penghayatan tu..mengingatkan kami pasal MATI
So, memang best laa..betul2 mengingatkan pada mati...

Dengan mayat lagi terbentang tgh2 masjid, dengan nisan...

adei...rasa macam mau nangis ja time...
entah laa kenapa air mata ni malu mau keluar....... tapi sebenarnya ada juga laa keluar..sikitttt.....

Dorang buat best la..siap mayat terbentang tgh masjid..then, dorang buat suasana mcm dalam kubur..... ada malaikat datang bertanya soalan kepada si mati

Paling aku x tahan dengar bunyi hambatan tu..bergema satu masjid....seolah2 terasa kita dihambat.... sakittt...

So, kesimpulan dia....

Mati ni inda mengenal usia..manatau 1 jam lagi ajal kita tiba, kalo tidak pun esok, atau minggu depan???

siapa yang tahu?? hanya tuhan saja yang tahu...

Kita patut sentiasa mengingati mati..



BTW, tiem tu juga, kisah kewafatan Rasulullah diceritakan...

memang sedih la..betapa Rasulallah sentiasa ingat akan umatNya tapi, berapa kalikah kita mengingati Rasulllah??

Jadi, saya pun berazam mau perbaiki diri... Insyaallah







daripada tanah kita diciptakan, kepada tanah kita dikembalikan...

0 comments:

Post a Comment