AhLaN WaSahLaN To My LiFe,......

WeLCoMe To My LiFe...BanYaK BenDa YanG BoLeH KoRanG BoLeH TaU TenTanG aKu ...... My ReaL LiFe.....

Alkisah parents ku

Perents aku ni comel bangat dalam baju persalinan warna purple ne..
erm sebenarnya, ada kisah d sebalik percintaan drg ne..bapa aku ne orang kampung...tinggal kat pekan kecil membakutt....

mami pla org bandar..kota kinabalu..kay2 mari.... hehehehe dorang ni ditemukan time kerja d kk...
kalo mau tau, bapaku ni bos mami.. time tu mami ada boyfren lain,tapi bapa dalam diam simpan hati sama mami..satu hari bapa nampak mami dating ngan boyfren dia di busstop sementara tunggu bas mau balik kerja.. bapa terus reverse kereta & panggil mami masuk dalam kereta. Hehehe bila mami cerita semua tu balik macam x percaya juga sebab bapa ni tegas sikit, bila dapat tau cara bapa mengorat mami memang lucu laaa. Erm mami ni sebenarnya mualaf, mami masuk islam time mau kahwin sama bapa, mami bangsa kadazan..memang jauh berbeza laa dengan bapa sebab bapa punya mama (nenek aku laa) kacukan pakistan dengan brunei, memang nenek aku tu aku rasa cantik laa juga...erm teruskan cerita.. lepas sekian lama bapaku mengorat mami, akhirnya mami tumpas juga.....heheh sedangkan beza umur antara mereka 10 tahun..bapa kawin time umur 29, mami baru 19 time tu tapi jodoh x kemana..
mami ada cerita sal bapa ni seorang yang gentleman, bapa berani jumpa nenek utk minta kebenaran bawa keluar mami, nenek pun suka bapa sebab bapa lelaki yang baik... mulai dari hari tu bapa yang datang & hantar mami p kerja & balik rumah..pernah 1 hari bapa tergesa-gesa sebab lewat, x pasal2 bapa terlanggar kaki mami sikit, mami merajuk laa dengan bapa....
hehhhehehehe.......
yang paling mengharukan time bapa bagi mami baju kurung... oleh sebab mami non muslim time tu, mami slalu pakai skirt..... tapi bapa dengan cara lemah lembut berjaya ubah mami,hehehhe bangga sebab ada bapa yang hebat......my father is my hero....................
dari seorang yang rugged, bapa berjaya ubah mami jadi seorang perempuan sopan yang berbaju kurung, pastu bapa berjaya ubah mami jadi wanita yang bertudung..betapa besarnya jasa bapa dengan mami...
hehehehe.......aku memang rapat sangat nagn mami aku ni..mami mmg open minded giler....best sangat kongsi masalah dengan mami,, bapa pula memang jarang jumpa bapa, sebab ari isnin- jumaat bapa bizi di office..hujung minggu pula bapa sibuk menjadi penternak kambing yang berjaya..hehehehe so memang jarang la jumpa..
lagi 1 benda yang best ada dalam diri bapaku ni, dia sukakan ilmu,cintakan ilmu, bayangkan seawal umur 5-6 tahun aku telah diutarakan soalan mengenai negara2 luar..x laa susah sangat actually ( tapi time tu mmg rasa susah sangat soklan tu) erm bapa ada 1 buku ensiklopedia sejarah...memang buta mata kalo aku yang baca..hehehhe
bapa minat tgk discovery channel ngan history channel..
bapa juga x malu nak bertanya denagn kami kalau kurang pasti mengenai sesuatu perkara.begitu laa bapaku yang aku rasa cukup hebat walaupun tidak belajar setinggi mana..
mami pon best sangat sebab memahami kehendak kami semua...
erm lupa plak...lepas ja mami kawin sama bapa, exboypren mami tu lari pergi kl sebab dia kecewa sangat.. dengar2nya sekarang ni pun exboypren mami tu pun masih bujang...hehehe nasib2x...
lastly....
i love my parent sooooooooooooo much......

0 comments:

Post a Comment