AhLaN WaSahLaN To My LiFe,......

WeLCoMe To My LiFe...BanYaK BenDa YanG BoLeH KoRanG BoLeH TaU TenTanG aKu ...... My ReaL LiFe.....

Cabaran Hari Pertama =)

seperti yang anda semua tahu....melalui entry sebelum ni....

so, jom mulakan cabaran 7 hari saya...

Hari pertama
9 peristiwa masa silam yang tak dapat dilupakan



peristiwa silam??
tapi aku akan try ckp benda yang betul2 aku ingat dan banyak bawa effect dalam diri aku??

okay?
sangat banyak okay, patut kah kita mulakan mengikut kerangka masa??

maybe patut kan??

okay...kita akan mulakan mengikut kerangka masa...


1) peristiwa pertama yang akupilih ni, berlaku time aku berumur 9tahun, bersamaan dengan darjah 3..... okay, time tu kan. popular beg tarik2.... so aku sama adik aku ni pun menggedik mintak parents belikan beg tu....cerita ni hanya berkaitan dengan beg, bukan jenis atau style beg tu ok.....cerita tadi hanya sebagao selingan... okay. aku teringat satu hari ni,  aku pergi sekolah seperti hari2 biasa.... then sampai sekolah, aku pun pusing belakang..dengna niat untuk mengambil beg...tapi xda =_="
mana hilangnya beg aku kan??? lepas tu mintak my mum supaya bukak bonet..manatau ada dekat bonet..tapi malangnya xda...then dengan selamba jumpa my mum "mummy, beg aku xda"... pang..muka kena tampar.... memang laa pegi sekolah x bawak beg kan?? bengong punya Syafawani... lepas tu my mum balik rumah semata-mata amik beg, dan aku disindir oleh seluruh ahli keluarga lebih kurang 1 week pasal benda tu.


2) peristiwa kedua, berlaku time aku umur 10 tahun, merangkap darjah dua. memandangkan aku ni "SLOW LEARNER" so aku failed dalam subjek bahasa inggeris okay...membuatkan my mum geram tahap dewa.... aku dihantar di salah satu pusat tuisyen dekat Beaufort..... tapi, jadual tuisyen ni x menentu, jadi my mum pun bermurah hati bagi aku HP , sony ericson...besar ok...kalo humban dekat anjing..anjing boleh pengsan... time tu kecil lagi, so aku jakun@sakai...... aku hanya tau macam mana mau kol orang then jawab kol.... satu hari tu, aku tetiba teringin mau makan burger dekat KFC, aku pun cakap dekat my mum "mummy, aku mau beli burger sendiri (konon mau berdikari)..aku masuk dan berbaris dekat KFC tapi ramai betul orang dalam tu, tiba2 dengar ringing tone, tpi xda orang jawab, ringing tone tu berdering lebih kurang 5 minit..berulang2...dalam hati aku memaki2 siapa laa orang yang inda pandai jawab kol ni... time pusing2 tetiba ternampak my mum dekat luar KFC, aku pun keluar tnya dengan anda x bersalah.. "kenapa mummy?? my mum jawab "napa x angkat kol"... okey fine, aku x tau ringing tone phone sendiri  bebal =_="



3) ni berlaku time aku umur 12 tahun..merangkap darjah 6...x mau cerita panjang2.. buat first time budak lelaki tau aku piyed... DAMN.....


4) ni time umur aku 13 tahun, aku dapat tawaran masuk pergi sekolah berasrama... SMK(A) Limauan... (???? termasuk dalam pengalaman silam jugak?? okay)


5) aku berumur 13 juga, arwah nenek aku meninggal dunia........ aku membesar di bawah jagaan arwah nenek aku..... so, salah satu cerita yang buat hidup aku berubah jugak laa.... aku ingat lagi....arwah nenek aku meninggal pada hari ahad.. patutnya aku balik hostel pada hari tu.... tapi lebih kurang jam10, arwah nenek aku pergi tinggalkan kami semua..... banyak kenangan aku bersama arwah nenek aku, aku pernah habiskan masa menjaga beliau di hospital..sampai sekarang masih ingat kenangan kami.... =)


6) hari aku masuk UITM Kuantan dan dapat mengambil asasi undang-undang.....itu smeua '
impian aku, dan x menjadi kenyataan terima kasih...hahahahaha

7) aku eksiden kereta pada tahun ini juga..iaitu mei 2011.... pertama kali eksiden kereta akibat dilanggar lori..WHAT THE ****..... 


8) hari aku keluar daripada UITM Kuantan setelah setahun di sana.... aku ingat lagi hari2 terakhir aku disana... berpisah keran tamat belajar, dan berpisah kerana berpindah adalah perasaan yang berbeza..


9)  hari aku dapat tau tentang sesuatu..baru ja berlaku beberapa hari lalu...hati aku hancur bila tau berita ni..sedih, putus harapan... tapi aku mesti kuat..dan berlagak seperti tidak ada apa2 berlaku..... tapi dalam hati aku menangis.... menangis banyak kali..bukan sekali..tapi berkali-kali
(ni bukan berkaitan cinta okay)





setakat ni, itu sahaja......... kenangan silam kan??

sebenarnya 9 x cukup...masih banyak lagi tapi biarlah tersimpan kemas dalam ingatan kita kan????? =)





~heartbreaker~

0 comments:

Post a Comment