AhLaN WaSahLaN To My LiFe,......

WeLCoMe To My LiFe...BanYaK BenDa YanG BoLeH KoRanG BoLeH TaU TenTanG aKu ...... My ReaL LiFe.....

BeLuM SaMPaI WakTu Laaaa,,...

Hellooooo....

Erm, kenapa aku letak tajuk entry aku kali ni mcm tuh???

Ini semua sebab peristiwa pagi tadi..

Macam ne, smlm my mum suruh aku p "iron" baju adik2 aku... Tapi time tu aku bizi tengok tv, so aku pun bg alasan sama my mum...

And then aku janji ngan my mum tuk iron baju adik aku mlm tuh....

Sekali, dipendekkan cerita, aku ne terlampau khusyuk tengok tv sampai terlupa...

Haha..lgpun aku penat sgt kali hari tuh, So aku masuk tido awal sikit..
Selalunya belum pukul 2 aku x tido...

Semalam baru pukul 12, aku udah mengantuk..so apa lagi..aku pun Zzzzzzz....


Tiba2, aku terkejut dari tidur .. tengok2 jak.. my mum ada depan mata aku.....

Sekali soalan pertama keluar dari mulut my mum..

"Noi, ko dah iron baju adik"....

Punya laa aku terkejut...

So aku pun bingkas bangun dan terus p meja iron...

Dalam keadaan mamai, aku pun p laa iron baju adik aku...
Sempat juga aku dgr my mum ckp dari dapur,..
Lepas iron baju tuh blh terus subuh....

Aku pun x mampu udah mau buka mata time tuh, Aku tgk luar, 
Kereta my dad ada,
Dalam hati pun aku cakap laaaa..
Yg aku ne konfem lewat udah...sebab my dad udah balik dari masjid...

So aku pun cepat2 laa iron baju tu...

Siap ja aku iron baju tu.... Aku terus masuk bilik mandi and ambil wudhu...

Aku keluar ja, terus masuk bilik and siap2 pakai telekung,..

Aku nampak my dad tgk aku dgn pandangan pelik..

Pastu dia blh tnya aku mcm ne..

"Ko buat pa tu noi"..

aku dgn selamba jawab ngan my dad

"Maw sembahyang laa.."

Terus my dad cakap,

"Sekarang baru pukul 4.31, ko mau sembahyang apa???"

Aku terus stop pki telekung, and tgk muka my dad....

Malu beb...

Hahaha.. Terus aku kecoh2...

My mum juz ketawa ja, Trus tuk cover malu aku tuh. aku pun menyalahkan my mum..

Sebab my mum yg ckp, lepas iron baju tu blh trus subuh..

Hahahahaha...

Tapi last2 aku smbg tido balik and pesan ngan my mum tuk bgnkan aku nnt tuk solat subuhh...

X lama lepas tu, my mum bgn kan aku balik, aku tgk jam time tu tunjukkan pukul 5.32...

Hah... ni baru subuh...

Aku dgr suara my dad naca Al-Quran...

Baru laa aku sibuk2 p solat balik..hahahha

Pengajaran yg kita blh dpat dari peristiwa aku ne ialah...


  1. JANGAN SUKA MENANGGUH KERJA
  2.  SENTIASA PRIHATIN DENGAN MASA
  3. JANGAN SUKA MENYALAHKAN ORANG LAIN ATAS KESILAPAN SENDIRI
Hah, ni laa antara pengajaran yg kita blh ambil daripada kisah aku di atas ne...

huhu...
k laaa...
chiow dulu...

adios hasta pronto prima...

truely medly deply...

full wif love

~syafa da heartbreaker~ 

0 comments:

Post a Comment