AhLaN WaSahLaN To My LiFe,......

WeLCoMe To My LiFe...BanYaK BenDa YanG BoLeH KoRanG BoLeH TaU TenTanG aKu ...... My ReaL LiFe.....

MaNa HiLanG aDaB MaNuSia ? ? ?




mana hilangnya adab manusia masa kini??

aku kekadang rasa hairan, kenapa manusia zaman sekarang ni sangat pentingkan diri?? urgh..yang tua patut dihormati, yang muda patut disayangi...

bukankah "BUDI BAHASA BUDAYA KITA"??
berapa juta duit yang dilaburkan oleh kerajaan bagi promote iklan2 berkaitan dengan budi bahasa ni..siap buat iklan kat TV, buat iklan kat RADIO... 

aku pun sebenarnya dah muak dah tengok iklan budi bahasa budaya kita tu...sebab sebelum aku berpendapat yang, semua orang akan amalkan benda tu..buat apa nak buat iklan banyak sgt..buat apa nak ulang banyak kali..  


tapi, tanggapan aku 70% salah...maybe sebelum ni aku terpuruk dalam hostel selama 5 tahun menyebabkan aku ni umpama "KATAK DI BAWAH TEPURUNG"


kenapa tiba2 aku cakap pasal benda ni aa??hurm...
oke..ni sebenarnya bermula tadi..baru saja



aku dengan Cik Marea ni mau pegi 7Elevan, so.... time nak melintas jalan, kitaorang pun macam biasa, lihat kiri, lihat kanan, lihat kiri semula...lintas lah dengan selamat..waaa..bestnya hepi ending macam tu..

Tapi malangnya...bukan macam tu pengakhiran yang kami dapat, lepas tengok kiri kana, kitaorang pun start melangkah untuk melintas di jalan yang lebar, tiba2 aku ni terniat mau tengok kanan sekali lagi..


YA ALLAH ! ! !

lajunya kereta..laju nak mampos ! ! !
ingat ni high way ka mau pandu laju2...hah? ? ! ! !


okeh...tu bukan sebab aku marah..dia pandu laju...di kawasan perumahan dan universiti...so, dia dah buat kesalahan melebihi had laju... (teringat assignment kes Omar Shariff...)... Tapi aku x marah sebab tu...yang aku bengang gilak..bila...

continue..

bila nampak kereta tu laju...aku pun berundur semula...tarik tangan Cik Marea... tengok pemandu dia..okay..chinese man.. tiba2

lelaki cina tu tunjuk tempat aku dengan Cik Marea....

WADEPAK ! ! !

serius terkejut....xda moral langsung..dah laa melanggar Traffic act ! !

grgrgrgrggr....


so, kesimpulan yang kita boleh dapat daripada cerita aku...

PANDU CERMAT JIWA SELAMAT
BUDI BAHASA BUDAYA KITA
SATU MALAYSIA


sekarang aku terfikir..betulkah warga Malaysia ni bersopan santun?????

termasuk aku sekali..














truely medeley depeley

syafa da heartbreaker






0 comments:

Post a Comment